Από τις 17 έως και τις 21 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στην Νότια Ιταλία και συγκεκριμένα στην πόλη Pozzuoli της επαρχίας Campania η 5η εταιρική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + KA229 με τίτλο « innovation and mobile learning” στο οποίο το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσας συμμετέχει έχοντας το ρόλο του συντονιστή μεταξύ πέντε σχολείων Β/θμιας Εκπ/σης από τις χώρες Ελλάδα, Ισπανία, Βουλγαρία, Τουρκία, και Ιταλία. Σκοπός της συνάντησης ήταν η γνωριμία η συνεργασία και αλληλεπίδραση με τους άλλους εταίρους εκπαιδευτικούς και μαθητές της σύμπραξης, για την προώθηση της γνώσης σχετικά με τα εργαλεία αξιολόγησης φορητής μάθησης(Mobile Learning).
Η 5η διακρατική συνάντηση υλοποιήθηκε στο σχολείο LUCIO PETRONIO, επαγγελματικό λύκειο με 3 ειδικότητες 1) Γαστρονομία (κουζίνα και σεφ) 2) Υπηρεσίες δωματίου και πωλήσεων (σερβιτόροι) 3) Τουριστική υποδοχή (ρεσεψιονίστ, τουριστικός οδηγός). Συμμετείχαν αντιπροσωπίες εκπαιδευτικών και μαθητών από κάθε χώρα. Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσας εκπροσώπησαν ο κ. Λούκας Ηλίας (Δ/ντής), o κ. Τσιαρδάκας Γεώργιος (Φιλόλογος) και οι μαθητές Κατσακιώρη Παρασκευή, Αραμπατζή Αθανασία, Αυγέρη Βασιλική, Κατσαβού Χριστίνα, Τσιτσάνης Βάϊος και Καλογρίτσας Κωνσταντίνος.
Την 1η ημέρα της συνάντησης στο σχολείο μετά την όμορφη εκδήλωση καλωσορίσματος και την συνάντηση με τον διευθυντή της σχολής και το προσωπικό του σχολείου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν στο 1ο εργαστήριο (Παρουσίαση των εργαλείων WEB 2.0 για την αξιολόγηση Kahoot / Socrative / Rubistar). Μετά το γεύμα στο σχολείο ακολούθησε αρχαιολογική περιοδεία στο Pozzuoli και στο Rione Terra με αγγλόφωνο ξεναγό. Οι μαθητές συγκέντρωσαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις τοποθεσίες που επισκέφτηκαν με σκοπό την προετοιμασία ερωτήσεων / απαντήσεων στα Quizzes που θα έπρεπε να δημιουργήσουν στα εργαστήρια της επόμενης ημέρας. Ακολουθήθηκε η διδακτική μέθοδος learning by doing. Οι μαθητές έπρεπε να σημειώνουν ή να καταγράφουν τις πληροφορίες που δόθηκαν από τον οδηγό. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές άσκησαν την αγγλική γλώσσα (γραπτή και προφορική). .
Την 2η ημέρα Επίσκεψη στην αρχαία πόλη της Πομπηίας και τα πιο σημαντικά τοπία της Napoli όλη την ημέρα με Αγγλόφωνο οδηγό. Ακολουθήθηκε η διδακτική μέθοδος της πρώτης ημέρας.
Την 3η ημέρα πραγματοποιήθηκε η 3η δραστηριότητα σε εργαστήρια του σχολείου με την χρήση εργαλείων αξιολόγησης Kahoot & Socrative. Όλοι οι μαθητές, μοιράστηκαν σε δύο εργαστήρια, προετοίμασαν ερωτήσεις σχετικά με την επίσκεψη στην Πομπηία /Pozzuoli και δημιούργησαν ερωτηματολόγια αξιολόγησης. Η χρησιμοποιούμενη μεθοδολογία μάθησης ήταν η ανεστραμμένη τάξη (Flipped Classroom). Το απόγευμα επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις ενός τοπικού οινοποιείου (Cantine Mirabilis) και τον αρχαιολογικό χώρο Piscine Mirabilis.
Την 4η ημέρα έγινε εργαστήριο στο σχολείο με θέμα εισαγωγή των εργαλείων WEB 2.0 στην εκπαίδευση και δραστηριότητα με χρήση του Rubistar. Ακολούθησε επίσκεψη στη γειτονική Νάπολη, ιστορικά κτίρια και εκκλησίες. Οι μαθητές συγκέντρωσαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις τοποθεσίες που επισκέφτηκαν με σκοπό την προετοιμασία ερωτήσεων / απαντήσεων στο Rubistar. Ακολουθήθηκε η διδακτική μέθοδος DEWEY (Learning by doing).
Την 5η ημέρα Πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια και παρουσίαση των έργων που δημιούργησαν οι μαθητές στα εργαστήρια τις προηγούμενες ημέρες. Στο διαγωνισμό των ερωτηματολογίων η Ελληνική ομάδα πήρε την πρώτη θέση. Η τελική εκδήλωση του προγράμματος μαγνητοσκοπήθηκε από τοπικούς δημοσιογράφους και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Petronio. Ακολούθησε γιορτή καρναβαλιού στο σχολείο και αποχαιρετισμός των εταίρων.
Τελειώνοντας, καθ’ ομολογία των συμμετεχόντων, η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιταλία, αποτέλεσε μια εξαιρετικά εποικοδομητική εμπειρία με την πραγματοποίηση όλων των στόχων που είχαν τεθεί για την εκπαιδευτική συνάντηση της συγκεκριμένης σχολικής σύμπραξης.