Από τις 4 έως και τις 8 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία και συγκεκριμένα στην πόλη Cayeli της επαρχίας Rize στον Εύξεινο Πόντο η 4η εταιρική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + KA229 με τίτλο « innovation and mobile learning” στο οποίο το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσας συμμετέχει έχοντας το ρόλο του συντονιστή μεταξύ πέντε σχολείων Β/θμιας Εκπ/σης από της Χώρες Ελλάδα, Ισπανία, Βουλγαρία, Ιταλία και Τουρκία.
Η διακρατική συνάντηση υλοποιήθηκε στο σχολείο AHMET HAMDI NURZAN ISHAKOGLU ANATOLIAN HIGH SCHOOL και συμμετείχαν αντιπροσωπίες εκπαιδευτικών και μαθητών από κάθε χώρα. Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσας εκπροσώπησαν ο κ. Λούκας Ηλίας (Δ/ντής), η κα. Αλεξίου Αικατερίνη (μαθηματικός) και οι μαθητές Αντωνίου Παναγιώτα, Ηλιάδης Παναγιώτης, Χύσα Ντορίτα και Κατσαβού Χριστίνα.
Την 1η ημέρα της συνάντησης στο σχολείο μετά την όμορφη εκδήλωση καλωσορίσματος και την προβολή Βίντεο με τα αξιοθέατα της επαρχίας Ριζούντας έγινε ένα έξυπνο διαδραστικό παιχνίδι με σκοπό να γνωριστούν οι μαθητές, οι οποίοι στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν στο 1ο εργαστήριο (Εισαγωγή έργου-ΕργαλείαWEB 2.0: Εισαγωγή στο Padlet, Voice Thread). Μετά το γεύμα επισκεφτήκαμε το κάστρο Zilcale και τον καταρράκτη Palovit.
Τη 2η ημέρα στο εργαστήριο έγινε παρουσίαση και δραστηριότητα με τη χρήση του Padlet. Ακολούθησε ταξίδι στη μαγευτική λίμνη Borca Karagol, πάνω στο κατάφυτο βουνό όπου είχαμε γεύμα barbecue και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον καταρράκτη Mencuna που είναι ο μεγαλύτερος στην Τουρκία.
Τη 3η ημέρα μετά τις προβλεπόμενες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο σχολείο πραγματοποιήθηκε ταξίδι στην επαρχία της Τραπεζούντας. Επισκεφτήκαμε την Iερά μονή της Παναγίας Σουμελά και τα κυριότερα αξιοθέατα στην πόλη της Τραπεζούντας (Εκκλησία της Αγίας Σοφίας, Αρχοντικό του Ατατούρκ, κ.α.)
Τη 4η ημέρα έγινε εργαστήριο στο σχολείο με θέμα εισαγωγή των εργαλείων WEB 2.0 στην εκπαίδευση και δραστηριότητα με χρήση του Voice Thread. Ακολούθησε συνάντηση με τον επικεφαλής της πόλης για θέματα παιδείας στη Ριζούντα και τον Δήμαρχο στο δημοτικό μέγαρο. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κέντρο Επιστήμης και Τεχνών του Rize, Fatma Nuri Erkan. Απολαύσαμε το μεσημεριανό μας σε υπαίθριο χώρο αναψυχής με θέα τη μαύρη θάλασσα και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μεγαλύτερο εργοστάσιο παρασκευής τσαγιού της περιοχής. Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλοι οι λόφοι κατά μήκος πολλών χιλιομέτρων παράλληλα προς την ακτή είναι καλυμμένοι με τεϊόφυτα και ότι η καλλιέργεια τσαγιού αποτελεί την κύρια ασχολία των κατοίκων.
Το βράδυ της ίδιας ημέρας έγινε το αποχαιρετιστήριο δείπνο σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης μέσα σε πολύ ζεστή ατμόσφαιρα.
Την 5η ημέρα μετά το εργαστήριο που αφορούσε την εφαρμογή Voice Thread ακολούθησε απονομή πιστοποιητικών και αποχαιρετισμός σε ένα έντονα φορτισμένο συγκινησιακό κλίμα.
Τελευταίος σταθμός μας η Κωνσταντινούπολη όπου είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης. Την Αγιά Σοφιά, το Μπλέ τζαμί, τα βυζαντινά τείχη, το ανάκτορο Toπ Καπί, τη γέφυρα και τον πύργο του Γαλατά κ.α.. Κάνοντας έναν απολογισμό καταλήγουμε ότι ήταν μια πολύ εποικοδομητική εκπαιδευτική επίσκεψη που πέραν της πραγματοποίησης των στόχων του προγράμματος εξίσου σημαντική ήταν η ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων μαθητών και εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων μαθητών.
Το απόλυτο πράσινο των λόφων συνδυασμένο με το γαλάζιο της θάλασσας συνθέτουν την εικόνα που θα μείνει ανεξίτηλα στη μνήμη όλων μας.